Impresszum
A weboldalt üzemeltető cég hivatalos neve:
Fort-Bau Zrt.
Székhely: 1074 Budapest, Dohány u. 29.
Telephelye:
1, 3100 Salgótarján, Ruhagyári u. 32.
2, 3176 Hollókő, Sport út 14.
Elérhetősége: tel: 0632 512700, e-mail: fortbau@fortbau.hu
Cégjegyzékszám: 01-10-140991
Adószám: 28763291-2-42
Tárhelyszolgáltató: CM Host
Pályázatok
Projekt azonosítója: ÉMOP-2.2.1-12-2012-0013
Projekt neve: Hotel Hollókő, 4 csillagos wellness szálloda építése
Projektmegvalósítás ideje: 2013.12.27 – 2015.12.15.
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege: 496.774.469,- forint
Projekt leírása:
A projekt létrehozásának célja, hogy a településre jellemző gazdag és sokrétű természeti és környezeti adottságokra és történelmi emlékanyagára alapozva egy korszerű infrastruktúrával és magas minőségi színvonalú turisztikai szolgáltatásokkal rendelkező 4 csillagos komplex szálloda kerüljön felépítésre.
A fejlesztés minden korosztály részére elérhető. A projekt keretében 67 (ebből 2 akadálymentesített) szoba, 2 konferenciaterem, 160 fős étterem és 35 fő befogadására alkalmas spa részleg kerül kialakításra.
Kedvezményezett neve és elérhetősége:
Fort-Bau Therm Kft.
1074 Budapest, Dohány u. 29.
3100 Salgótarján, Állomás út 5.
E-mail: fortbautherm@fortbautherm.hu
Közreműködő szervezet neve és elérhetősége:
NORDA Észak-Magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Kft.
3525 Miskolc, Széchenyi István utca 107.
Telefon: 36-46/504-460
E-mail: norda@norda.hu
Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
1077 Budapest, Wesselényi u. 20-22.
Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)
I. A Szolgáltató adatai:
Üzemeltető cég neve: Fort-Bau Zrt.
Székhelye: 1074 Budapest, Dohány utca 29.
Telephely: 3176 Hollókő, Sport út 14.
Cégjegyzékszám: 01-10-140991
Adószám: 28763291-2-42
II. Általános szabályok
2.1. Jelen “Általános Szállodai Szerződéses Üzleti Feltételek” (továbbiakban ÁSZF) azt a szerződéses tartalmat foglalják össze, melyek alapján a Castellum Hotel Hollókő**** (3176 Hollókő, Sport út 14.) szállodát működtető Fort-Bau Zrt (székhely: 1074 Budapest,Dohány u. 29.)., a továbbiakban: Szolgáltató) elszállásolási
szerződést köt Vendégeivel.
2.2. Különleges, egyedi feltételek nem képezik részét az itt leírt ÁSZF-nek, de nem zárják ki a külön megállapodások megkötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel, esetenként más és más, az üzlet típusának megfelelő kondíciókkal.
III. Szerződő felek
3.1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe.
3.2. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül adja le a Szolgáltatónak, úgy a Vendég a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen – a feltételek teljesülése esetén – szerződéses felekké válnak (továbbiakban Felek).
3.3. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik fél (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza, de jelen dokumentum elválaszthatatlan részét képezi annak a szerződésnek is. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.
IV. A Szerződés létrejötte, a szállás foglalás módja, módosítása, értesítési kötelezettség, az elszállásolás
kezdete és vége, esetleges meghosszabbítása
4.1. A Vendég /Közvetítő szóban, vagy írásban megküldött ajánlatkérésére a Szolgáltató írásban ajánlatot küld. Amennyiben az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik konkrét rendelés, vagy a felek másban nem állapodtak meg írásban, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik.
4.2. A Szerződés a Vendég/Közvetítő írásban leadott foglalásának a Szolgáltató általi írásban megküldött visszaigazolásával jön létre, és így írásban megkötött Szerződésnek minősül. Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés értékű.
4.3. A szállás-szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra szól.
4.3.1. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a szobát, vagy a vendég lemondás nélkül nem érkezett meg, a Szolgáltató jogosult a szolgáltatásszerződésben szereplő árának 100 %-os ellenértékére. A lejárati idő előtt megüresedett szobát a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.
4.3.2. A szállás-szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges.
4.3.3. A szállás-szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy a Vendégek személyazonosságukat a törvényes előírásoknak megfelelően, a szoba elfoglalása előtt igazolják. A szállodában bejelentés nélkül senki sem lakhat.
4.4. A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli megállapodás szükséges.
4.5. A szobákat az érkezés napján 14.00 órától biztosítjuk, a korábbi érkezésre előzetes egyeztetést és visszaigazolást követően díjazás ellenében van lehetőség.
4.6. A Szolgáltatónak abban az esetben, ha a Vendég nem jelenik meg a megállapodás szerinti nap 16.00 óráig, joga van arra, hogy visszalépjen a szerződéstől, kivéve, ha későbbi érkezési időpont került kikötésre.
4.7. A szobákat a távozás napján legkésőbb 11.00 óráig köteles a Vendég elhagyni. A szálloda foglaltságától függően Szolgáltató lehetőséget biztosít késői távozásra, amely előzetes egyeztetést követően 12.00 óráig ingyenes, azt követően díjazás ellenében, legkésőbb 18.00 óráig van rá lehetőség. A hosszabbítási szándékot Vendég a recepción tudja előre jelezni.
4.8. Amennyiben a Vendég a szobáját a bejelentkezéskor a távozás napjaként feltüntetett napon 11.00 óráig nem üríti ki és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá, úgy a Szolgáltató jogosult a szobaárat egy további napra is kiszámlázni és ezzel egyidejűleg a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége is megszűnik.
4.9. Ha a Vendég a szobát az érkezés napján: reggel 6 óra előtt kívánja elfoglalni, úgy az előző éjszaka felszámításra kerül.
V. Vendéglátás
5.1. A szálloda étterme hétfőtől vasárnapig 7.30 és 22.00 óra között várja vendégeit. A vendég az asztalfoglalási igényét a recepción, illetve az étteremben jelezheti. A lobby bár hétköznap 8.00 és 22.00 óra között, hétvégén (péntek, szombat) 8.00 és 24.00 óra között, a wellness bár pedig 8.00 és 19.30 óra között várja a vendégeket.
5.2. A bőséges svédasztalos reggelit és -vacsorát tartalmazó éttermi szolgáltatás az érkezési napon vacsorával kezdődik, az elutazási napon reggelivel végződik. Késői érkezés (22.00 óra után) esetén, amennyiben azt a vendég előre jelezte, hideg élelmet biztosítunk.
5.3. A reggelit 7.30 és 10.30 óra között fogyaszthatják a vendégek a szálloda éttermében. Amennyiben a Vendég igényli, szobaszerviz kártyánkból megrendelt fogásokat a szobában tálaljuk. Ezen ételek ára a szobaszerviz díját is magukban foglalják.
VI. Wellness és Spa szolgáltatások
6.1. A Castellum Hotel Hollókő**** wellness szigete minden nap 07.30 és 19.30 óra között tart nyitva.
6.2. Az aktuális szolgáltatási árak a http://hotelholloko.hu/ oldalon folyamatosan megtalálhatóak.
6.3. A szállóvendégek részére a következő szolgáltatások a szobaár részét képezik:
- Élménymedence, Jakuzzi és gyermekmedence használata
- Spa élményvilág: finn szauna, infra szauna, gőzkabin, masszázszuhany, pihenőtér pihenőágyakkal
- Öltözőszekrény használat, wellness törölköző, szaunalepedő és köntös igénybevétele
6.4. A Spa és Wellness világa külsős vendégek részére a szálloda kihasználtságának függvényében, előzetes időpont egyeztetést követően, időpontfoglalással érhető el az előzőekben írt nyitvatartási időben. A külsős vendégek részére a belépőjegy az alábbi szolgáltatásokat tartalmazza:
- Élménymedence, Jakuzzi és gyermekmedence használata
- Spa élményvilág: finn szauna, infra szauna, gőzkabin, masszázszuhany, pihenőtér pihenőágyakkal
- Öltözőszekrény használat, szaunalepedő igénybevétele
VII. Árak
7.1. Az aktuális szobaárak a szállodai szobákban, a szálloda honlapján (http://hotelholloko.hu/) és a szálloda recepcióján megtalálhatóak. Egyéb szolgáltatások árlistái az adott szállodai részlegeken (étterem, wellness) és a szálloda honlapján állnak rendelkezésre.
7.2. A Szolgáltató a meghirdetett árait előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja. Amennyiben a Vendég szállást foglalt, és azt a Szolgáltató írásban visszaigazolta, úgy ezen a szállásáron a Szolgáltató már nem változtathat.
7.3. Az árak közlésekor a Szolgáltató megjelöli az árak adótartalmának (ÁFA, Idegenforgalmi adó) ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. A Szolgáltató a hatályos adó-törvény (ÁFA, Idegenforgalmi adó) módosulása miatti többlet terheket – előzetes értesítés mellett – áthárítja a Szerződő félre.
7.4. Aktuális kedvezmények, akciók, egyéb ajánlatok a http://hotelholloko.hu/ honlapon kerülnek meghirdetésre. A meghirdetett kedvezmények nem vonhatók össze semmilyen más kedvezménnyel. A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött termékeinek foglalása, csoportos foglalás vagy rendezvények esetén, egyedi szerződésben rögzített feltételeket állapíthat meg.
VIII. Gyermekkedvezmények
8.1. Babaágy igényét a szolgáltatóval előzetesen, a foglalással egyidőben egyeztetni szükséges, babaágyakat térítésmentesen biztosítunk a kapacitás függvényében.
8.2. Pótágy árak és kedvezmények valamennyi szobatípusban, a szülőkkel egy szobában elhelyezett gyermekekre vonatkoznak. A pótágy árak a félpanziós ellátást (büféreggeli és büfévacsora) is tartalmazzák.
Gyermek kora: Pótágy ára:
2.99 éves korig: térítésmentes
3 éves kortól – 6.99 éves korig: 13.000 Ft/éj
7 éves kortól – 14.99 éves korig: 20.000 Ft/éj
IX. Szolgáltatások
Az aktuális térítéses és térítésmentes szolgáltatások a szálloda honlapján (http://hotelholloko.hu/), illetve a szobákban elhelyezett Vendégtájékoztatókban és a Recepción egyaránt megtalálhatóak.
X. Háziállatok
10.1. A Szolgáltató szálláshelyére kis testű háziállat (kutyák esetében max. 40 cm marmagasság) térítés ellenében bevihető, a szállodai szobában a Vendég felügyeletével tartható. A közös helyiségeket a szobák megközelítésére használhatják, egyéb helyiségek (vendéglátás részlegek, wellness teljes területe stb.) azonban a háziállattal nem látogathatók.
10.2. A Vendég teljes körűen felelős a háziállat által okozott károkért.
10.3. Vakvezető kutyák megengedettek.
XI. Lemondási feltételek
11.1. Amennyiben a szálloda ajánlatában más feltételt nem határozott meg, a szállás-szolgáltatás kötbérmentes lemondására az alábbiak szerint van lehetőség: az érkezés napját megelőző 48 óráig. Az ezen időtartamon belül történő lemondás esetén vagy a lemondás elmaradása esetén Szolgáltató kötbérre jogosult, melynek összege egy vagy két éjszakás tartózkodás esetén egy éjszakai szállás(csomag) ára, egyéb esetekben a megrendelt szolgáltatás árának 50 %-a. Csoportok és speciális árazás esetében a szálloda egyedi lemondási feltételeket is meghatározhat.
11.2. Ha a Szerződő fél a szállás-szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, hitelkártya garanciával, vagy más, Szerződésben foglalt módon nem biztosította, a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége a következők szerint áll fenn: helyi idő szerint az érkezés napján 16.00 óráig.
XII. Fizetés módja, garancia
12.1. A Szolgáltató a Szerződő fél részére nyújtott szolgáltatásainak ellenértékére legkésőbb az igénybevételt követően, a szállodából történő távozást megelőzően tart igényt, de egyedi megállapodás keretében adhat lehetőséget utólagos fizetésre is.
12.2. A megrendelt szolgáltatások ellenértéke fizethető a helyszínen készpénzzel (Forintban vagy Euroban – a szolgáltatások ára Euróban a vendég érkezésének napján a Szolgáltató által megállapított napi árfolyamon kerülhet átszámításra, az aktuális számlázási árfolyam a szálloda recepcióján megtekinthető), bankkártyával vagy hitelkártyával (American Express, MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron), Szép kártyával (OTP, K&H, MKB). Céges partnereinknek vagy utalvány vásárlás esetén előzetes egyeztetés után átutalásos fizetési módra is van lehetőség. Átutalás esetén – amennyiben a Szolgáltatóval kötött megállapodás másként nem rendelkezik – a megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Vendég köteles az érkezés megjelölt napja előtt a szálloda bankszámlájára átutalni oly módon, hogy az adott összeget az érkezés napjáig a szálloda bankszámláján jóváírják vagy az átutalást a Vendég a számlavezető pénzintézete által kiadott, az átutalás megtörténtét igazoló visszavonhatatlan nyilatkozattal igazolja.
12.3. A Szolgáltató a szolgáltatás Szerződés szerinti igénybevételének, és az ellenérték kiegyenlítésének garantálására;
- kérhet hitelkártya garanciát, amelynek során a megrendelt és visszaigazolt szolgáltatás ellenértéke a hitelkártyán zárolásra kerül,
- és kérheti előleg megfizetését a részvételi díj egy részére vagy annak teljes összegére
12.4. Bármely fizetési mód alkalmazásával kapcsolatos költség a Szerződő felet terheli.
XIII. A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése
13.1. A Szolgáltató jogosult a szállás-szolgáltatásra vonatkozó Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
- a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szobát, illetve a létesítményt
- a Vendég a szálláshely biztonsági előírásait, rendjét nem tartja be: annak alkalmazottjaival kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít
- a Vendég fertőző betegségben szenved.
- a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott előlegfizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig
13.2. Amennyiben a felek közötti Szerződés “vis major” okokból nem teljesül, a szerződés megszűnik.
XIV. Elhelyezési garancia
14.1. Amennyiben a Szolgáltató a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat saját hibájából (pl. túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák, stb.) nem tudja biztosítani, akkor köteles a Vendég elhelyezéséről haladéktalanul gondoskodni.
14.2. A Szolgáltató köteles:
a) a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat, az abban visszaigazolt áron, az ott kikötött időtartamra – vagy az akadályoztatás megszűntéig – egy másik, ugyanazon vagy magasabb kategóriájú szálláshelyen biztosítani/felajánlani. A helyettesítő szálláshely biztosításának valamennyi többletköltsége a Szolgáltatót terheli
b) térítésmentesen telefonálási lehetőséget biztosítani a Vendég részére a szálláshely változásának közlésére
c) ingyenes transzfert biztosítani a Vendég részére a felajánlott helyettesítő szálláshelyre való költözéshez, és az esetleges későbbi visszaköltözéshez
14.3. Amennyiben a Szolgáltató ezen kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz, illetve a Vendég a számára felajánlott helyettesítő szálláslehetőséget elfogadta, utólagos kártérítési igénnyel a Szerződő fél nem élhet.
XV. A vendég betegsége, halála
15.1. Amennyiben a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel.
15.2. A Vendég betegsége/halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tart igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybe vett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelések, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.
XVI. A Szerződő fél (Vendég) jogai
16.1. A Szerződés értelmében a Vendég jogosult a megrendelt szoba, valamint a szálláshely azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.
16.2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget.
16.3. A Vendég panasztételi joga a szálláshelyről történt elutazását követően megszűnik.
XVII. A Szerződő fél (Vendég) kötelezettségei
17.1. A Szerződő fél köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.
17.2. A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 14 év alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a Szolgáltató szállodájában.
17.3. A Vendég saját ételt-italt nem hozhat be a szálloda vendéglátó egységeibe.
17.4. A Vendégek által szálláshelyre behozott olyan elektromos készülékek üzembe helyezése előtt, melyek nem tartoznak a megszokott utazási szükségletek közé, ki kell kérni a Szolgáltató hozzájárulását.
17.5. A szállóvendégek gépjárművei térítésmentesen vehetik igénybe a szálloda kamerával megfigyelt, őrzés nélküli szabadtéri parkolóhelyeit.
17.6. Szemetet a szálloda területén, illetve a szobákban elhelyezett szemétgyűjtő edényekbe kérjük kidobni.
17.7. Berendezési tárgyakat és textíliákat a szállodából kivinni tilos! Gondatlanságból vagy szándékosan okozott kárt a szálloda az okozóval megtérítteti.
17.8. A szálloda területén lévő eszközöket, berendezéseket szállóvendég kizárólag saját felelősségére, használhatja, a kifüggesztett használati/kezelési útmutatókban leírtak kötelező érvényű betartása mellett.
17.9. A nemdohányzók védelméről szóló 1999. évi XLII. törvény végrehajtása értelmében 2012. január 1-től a szálloda nemdohányzó létesítmény. Ennek értelmében: a szálloda szobáiban, éttermében, közösségi területein a magyar jogszabályok értelmében dohányozni a dohányzásra kijelölt helyen kívül tilos! A hivatkozott jogszabály betartására vonatkozó kötelességre felhívó jelzéseket a jogszabályban előírt területeken a szálloda elhelyezte. A szálloda alkalmazottai jogosultak a vendégeket, valamint a szálloda területén tartózkodó bármely más személyt figyelmeztetni a jogszabály betartására, illetve a jogszerűtlen magatartás abbahagyására. A vendégek, illetve a szálloda területén tartózkodó bármely személy köteles a jogszabály betartására, valamint az esetleges felszólítás teljesítésére. Amennyiben bármely vendég vagy a szálloda területén tartózkodó egyéb személy jogsértő magatartása miatt a szálloda üzemeltetőjét az illetékes hatóság a hivatkozott jogszabály alapján bírsággal sújtja, úgy az üzemeltető fenntartja magának a jogot, hogy az adott jogsértő magatartást tanúsító személyre a bírság összegét áthárítsa, illetve annak megfizetését tőle követelje. Dohányzásra az arra kijelölt helyen van lehetőség. A szobákban, illetve az épületben történő dohányzás esetén alkalmanként 15.000 Ft kártérítési összeget számolunk fel.
17.10. A szállodai szobában gyúlékony, robbanásveszélyes anyagot tárolni tilos. Tűz esetén a recepciót kérjük haladéktalanul értesíteni. A Vendégek kötelesek tűz vagy egyéb riasztás esetén a szobákat, illetve a szálloda közös rendeltetésű tereit az ott elhelyezett tájékoztató szerint a lehető leghamarabb elhagyni.
17.11. A szobákat és a szálloda közös használatú eszközeit, berendezési tárgyait közösen használó Vendégek a rendeltetésellenes használat során bekövetkezett károkozásért egyetemlegesen felelnek.
17.12. A szállóvendég által hozott tűzijátékhoz és egyéb engedélyköteles tevékenységhez a szálloda írásos hozzájárulása, továbbá a szállóvendégek általi hatósági engedélyek beszerzése szükséges.
17.13. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a szállodában, és minden szükséges adatot a szálloda rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
17.14. A Vendég kifejezetten tudomásul veszi, hogy a szálloda közös használatú területein (kivéve öltözők, mellékhelyiségek, de beleértve a gépkocsi parkolót és a szállodához közvetlenül tartozó külső területeket) vagyonvédelmi okokból zártláncú kamerarendszert üzemeltet, melynek felvételei a vonatkozó jogszabályi előírások alapján törlésre kerülnek.
17.15. A Vendég (ideértve a szállodában tartózkodó Vendéghez érkező látogatókat és a Vendéggel együtt utazó személyeket is) köteles a szálloda épületét és annak közvetlen környezetét rendeltetésszerűen és a többi vendég, illetve látogató szükségtelen zavarása nélkül használni.
17.16. Elutazáskor a Vendég köteles a szobakártyákat a recepción leadni. Ennek elmulasztása, illetve a kártya elvesztése vagy megsemmisülése esetén a Szolgáltató jogosult az adott kártya után kártérítési díjat felszámítani, melyet a Vendég távozáskor köteles megfizetni. A szobakártyákat a Vendég az elutazásának napján 11 óráig használhatja fel a szobájába való bejutásra. A szobakártya ezen időpontot követően – kivéve ha a Vendég a Szolgáltatóval megállapodott a tartózkodás meghosszabbításáról – érvényességét veszti.
17.17. A Vendég által a Szolgáltatónak a helyszínen nem jelzett, később online platformra eljuttatott véleménye során a Szolgáltatónak kárt okozó, és nem bizonyítható bármilyen kijelentéseiért felelősséggel tartozik.
XVIII. A Szerződő fél (Vendég) kártérítési felelőssége
A Vendég mindazon károkért és hátrányokért felelős, melyeket a Szolgáltató vagy harmadik személy a Vendég, vagy kísérője, vagy az ő felelőssége alá tartozó más személyek hibájából elszenved. E felelősség akkor is fennáll, amennyiben a károsultnak jogában áll kárának megtérítését közvetlenül a Szolgáltatótól igényelni.
XIX. A Szolgáltató jogai Magyarországon
Amennyiben a Vendég az igénybe vett, vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a Vendégnek azon személyes tulajdontárgyain, amelyeket a szállodába magával vitt.
XX. A Szolgáltató kötelezettsége
A Szolgáltató köteles:
a) a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások, szolgáltatás sztenderdek szerint teljesíteni
b) a vendég szóbeli panaszáról írásos feljegyzést készíteni, a panaszát kivizsgálni, és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni, melyet szintén köteles írásban is rögzíteni
c) a szállodán belüli területeken, valamint a teraszokon a Vendégeink nyugalma érdekében 22.00 órát követő időszakban hangoskodni tilos, beleértve a szobák belső tereiben történő zavaró hangerejű televíziózást, zenehallgatást, valamint a hallban lévő hangos zenélést, melynek betartásáért a szállodai személyzet felel.
XXI. A Szolgáltató kártérítési felelőssége
21.1. A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a létesítményein belül, a Szolgáltató, vagy annak alkalmazottai hibájából következett be.
21.1.1. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak és vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a Vendég maga okozta.
21.1.2. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a szállodában, ahová a Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
21.1.3. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a szállodában, és minden szükséges adatot a szálloda rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
21.2. A Szolgáltató felelősséget vállal azért a kárért is, amelyet a szállóvendég vagyontárgyainak elvesztése, elpusztulása vagy megsérülése folytán szenved el, kizárólag abban az esetben, ha a Vendég a Szolgáltató által kijelölt, illetőleg általában erre rendelt helyen, vagy a szobájában helyezett el, vagy amelyeket a Szolgáltató olyan alkalmazottjának adott át átvételi elismervény ellenében, akit vagyontárgyainak átvételére jogosultnak tarthatott.
21.2.1. Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha azt megőrzésre kifejezetten átvette, vagy a kár olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel tartozik. Ebben az esetben a bizonyítás a Vendéget terheli.
21.2.2. Nem felel a Szolgáltató a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért. 21.2.3. Szolgáltatót abban az esetben sem terheli kártérítési felelősség, ha a szállodai wellness részlegnek vagy sportlétesítményeinek rendkívüli vagy egészségügyi előírások betartása végett elrendelt karbantartás idejére ezen létesítmények használata korlátozott vagy nem megengedett.
21.2.4. A szálloda wellness és spa részlegének, a fitness termének igénybe vétele a Vendég saját felelősségére történik, a víz közeli területeken fokozott a csúszásveszély. Az ezekből adódó balesetekért a szálloda felelősséget nem vállal.
21.3. A kártérítés mértéke: Magyarországon: a Szerződés szerinti napi szobaár összegének az ötvenszerese, kivéve, ha a kár ennél kevesebb.
21.4. Egyedi esetekben a helyi törvények az irányadóak.
XXII. Titoktartás
A Szolgáltató az Adatkezelési Szabályzatában meghatározottak szerint jár el.
XXIII. Vis major
Olyan ok, vagy körülmény esetén (például; háború, tűz, árvíz, időjárás-beli viszontagság, áramhiány, sztrájk bekövetkezése), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel (vis major), bármely fél mentesül a Szerződésből eredő kötelességének teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.
XXIV. A teljesítés helye, és a felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság
24.1. A teljesítés helye az a hely, ahol az elszállásoló szálloda található.
24.2. Valamennyi, az elszállásolási szerződésből eredő vitával kapcsolatban, a Szolgáltató vonatkozásában, érdemben és helyileg illetékes bíróság kerül kijelölésre.
24.3. A Szolgáltató és a Vendég közötti jogviszonyra a magyar jogszabályok rendelkezései az irányadóak.
24.4. A Fort-Bau Zrt. által üzemeltetett Castellum Hotel Hollókő**** számára a legfontosabb, hogy Vendégei mindig elégedettek legyenek a szálloda által nyújtott szolgáltatással. Éppen ezért panaszaikat pártatlanul és teljes körűen, egyenlő eljárás keretében ki kell vizsgálni, mely vizsgálat fontos információkat hordozhat számukra. A Castellum Hotel Hollókő**** a panaszkivizsgálást követően kötelezi magát, hogy olyan választ ad, melyben részletesen kitér a panasz teljes körű kivizsgálásának eredményére, a panasz javasolt rendezésére, megoldására vonatkozó intézkedésekre.
24.5. Panasz a Fort-Bau Zrt szolgáltatásával, vagy mulasztásával szemben felmerülő minden olyan kifogás, melynek rendezésére a panaszos egyértelműen és kifejezetten Fort-Bau Zrt eljárását kéri.
24.6. Vendég a szálloda működésével, a foglalásokkal, szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdéseivel és esetleges panaszaival az alábbi elérhetőségeken keresheti meg a Fort-Bau Zrt -t:
Cím: 3176 Hollókő, Sport út 14.
Elektronikus levelezési cím: castellum@hotelholloko.hu
Telefonszám: +36 21 3000 500
24.7. Az írásbeli panaszokat a Fort-Bau Zrt. a jogszabályban előírt 25 napon belül érdemben megválaszolja. A Castellum Hotel Hollókő**** szállodában a panaszos számára mind a vásárlók könyvébe, mind más formátumban leadott írásbeli kifogásokat is panaszként kezelünk.
24.8. A szóbeli panaszokat a Fort-Bau Zrt. lehetőség szerint helyben, azonnal megoldja, és amennyiben ez nem lehetséges, akkor a szóbeli panaszról jegyzőkönyvet vesz fel. A jegyzőkönyvet lehetőség szerint a panaszos egyetértése mellett véglegesíti és egy példányát a panaszosnak átadja. Amennyiben ez utóbbi nem lehetséges, akkor a jegyzőkönyvet legkésőbb a szóbeli panaszra adott válasszal egy időben küldi ki – legkésőbb a panasz beérkezésétől számított 25. napon.
24.9. A Fort-Bau Zrt. minden panaszt nyilvántartásba vesz, különös figyelmet fordítva a személyes adatok védelmére. A bekért személyes adatok kizárólag az azonosítás célját szolgálják, ezen kívül nem szolgálhatnak egyéb adatgyűjtési célt.
24.10. A panaszt benyújtó ügyfél adatait az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően kell kezelni.
24.11. A Fort-Bau Zrt. a panaszügyben hozott érdemi döntését pontos, közérthető és egyértelmű indoklással ellátva és azt írásba foglalva továbbítja a panaszos részére. Ha az érdemi döntést közlő irat jogszabályra hivatkozik, a jogszabályhely megjelölése mellett, annak érdemi rendelkezését is ismertetni kell.
24.12. A panasz elutasítása vagy a panasz kivizsgálására előírt 25 napos törvényi válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén Vendég az alábbi testületekhez, hatóságokhoz fordulhat:
A fogyasztónak minősülő Vendég a fogyasztó lakhelye vagy a szolgáltatás kötelezettje tevékenységének helye szerinti Békéltető Testület elérhetőségein kezdeményezheti az eljárást. A megyei szervezet elérhetősége itt található lejjebb.
Határon átnyúló jogvita esetén a www.bekeltet.hu linkre kattintva Vendég panaszát elektronikusan jelentheti be a Budapesti Békéltető Testület számára. – Ha Vendégnek kérdése van az eljárással kapcsolatban, ugyancsak a Budapesti Békéltető Testülethez fordulhat, mint online vitarendezési kapcsolattartó pont:
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
Email cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Fax: +36 1 488 21 86
Telefon: +36 1 488 21 31
A Vendég panaszával az ügy jellegétől függően, a Fort-Bau Zrt tevékenységi helye szerint az alábbi szervekhez fordulhat:
Nógrád Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 3100 Salgótarján, Mérleg u. 2.
Postacím: 3101 Salgótarján, Pf. 265.
Telefonszám: 06 (32) 511-116
Email: fogyved_emf_salgotarjan@nfh.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
elefonszám: +3632520860
Faxszám: +3632520862
E-mail: nkik@nkik.hu
Név: dr. Pongó Erik
Hollókő Jegyzője
Cím: 3176 Hollókő, Kossuth út 74.
Telefonszám: 32/379-255
Email: jegyzo@holloko.hu
24.13. Amennyiben a Fort-Bau Zrt a panaszkezelés során megsértette a fogyasztó számára biztosított jogszabályokat (így többek között nem adott időben, vagy érdemben választ az írásban vagy szóban közölt panaszra, megtévesztette a fogyasztót, esetleg más, a fogyasztóvédelemmel összefüggő jogszabálysértést követett el), a fogyasztó a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) területileg illetékes szervéhez fordulhat. Az NFH területi szervei a megyei Kormányhivatalok Fogyasztóvédelmi Felügyelőségei, melyek minden megyeszékhelyen megtalálhatóak: fogyasztovedelem.kormany.hu
24.14. A jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekre a Ptk., valamint a távollévők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet szabályai és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szól 200. évi CVIII. törvény, valamint az 1997. évi CLV. törvény rendelkezései az irányadóak. A Szolgáltató és a Szerződő fél közötti jogviszonyra a helyi törvény (magyarországi) rendelkezései az irányadóak. A szolgáltatási szerződésből eredő bármely jogvita lefolytatására a szolgáltatás helye szerint hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes.
Hollókő, 2016. július 15.